dimecres, 17 de març del 2010

17 de març: Vaga a l’ensenyament públic de Catalunya

17 de març: Vaga a l’ensenyament públic de Catalunya contra la política educativa del Departament d’Educació
Manifestacions a Barcelona, Lleida, Tarragona, Girona i Tortosa.
CONTRA LA POLÍTICA EDUCATIVA DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ
JA N’HI HA PROU!
DEFENSEM L’ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT
Dimecres, 17 de març, VAGA i MANIFESTACIONS:
- Barcelona, a les 12:15h, des de Pl. Universitat a Pl. St. Jaume
- Tarragona 12h des de la plaça Imperial Tarraco
- Tortosa de 13 a 14h als SSTT
- Lleida, a les 13:30 h des dels SSTT (Pica d’Estats) a Delegació del Govern (Lluís Companys)
- Girona 12 h. als SSTT (Pl. del Lleó)
VAGA DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC
Les organitzacions sindicals ja vàrem començar el curs denunciant la política de retallada general de recursos que havia portat a terme unilateralment el Departament d’Educació. A mitjan octubre del 2009, les organitzacions sindicals ens vàrem adreçar al Departament d’Educació amb una proposta de temes a negociar amb l’objectiu de redreçar aquesta política i afrontar alguns temes nous que el Departament tenia en cartera.
El Departament ens va rebre amb bones paraules, però la seva actitud no només les desmentia sinó que encara va completar la política de retallades en no cobrir una part de les substitucions des del primer dia, alhora que trametia sense previ avís i sense negociació, l’esborrany de decret d’autonomia de centres al Consell Escolar de Catalunya.
Davant aquesta política de fets consumats a què ens té acostumats la Conselleria d’Educació, les organitzacions sindicals vàrem amenaçar amb un calendari de mobilitzacions que vàrem aturar davant el gest del Departament de retirar la proposta de permanència del professorat als centres durant la primera setmana del mes de juliol d’aquest curs, d’obrir un dia més a la setmana de nomenaments i l’acceptació de negociar els temes pendents. En aquest sentit, les organitzacions sindicals i el Departament ens vàrem donar un termini fins al 19 de febrer per intentar arribar a acords.
Ara, un cop superat el dia 19 de febrer, les organitzacions sindicals considerem que les propostes presentades pel Departament són absolutament insuficients i que s’ha limitat a jugar amb el temps per dilatar el procés de negociació amb la finalitat d’evitar les mobilitzacions.
Les organitzacions sindicals no volem trencar les negociacions, ja que són el mitjà necessari per fer viables els objectius i les reivindicacions del professorat i la implantació de millores en els centres públics; no obstant, entenem que si no es busquen formes de pressió que en capgirin l’actual estat, aniran morint d’inanició.
És per això que pensem que ha arribat el moment de dir prou, plantar-nos tots i totes junts i demostrar de nou al Departament que el professorat i la comunitat educativa rebutgem tant els seus mètodes com la seva política eductiva.
Les organitzacions sindicals sotasignants fem una crida al professorat a participar activament en el debat en els centres i en les zones i l’encoratgem també a mobilitzar-se i participar activament en les accions que es convoquin:
- PER L’INCREMENT GENERALITZAT DE PLANTILLES. NO A MÉS RETALLADES. DISMINUCIÓ DELS ALUMNES PER AULA.
- PER LA COBERTURA DE TOTES LES SUBSTITUCIONS DES DEL PRIMER DIA. NO A LES HORES EXTRES.
- NO A AQUEST PROJECTE DE DECRET D’AUTONOMIA DE CENTRES. PER LA GESTIÓ DEMOCRÀTICA I PARTICIPATIVA. NO A LA DESREGULARITZACIÓ DE LES CONDICIONS LABORALS DEL PROFESSORAT.
- PER LA JORNADA INTENSIVA AL JUNY. NO A AQUEST CALENDARI ESCOLAR.
- PEL TREBALL ESTABLE I DE QUALITAT. CONTRACTACIONS DE MITJA JORNADA I SENCERA.
- NO A AQUESTS NOMENAMENTS TELEMÀTICS.
Les organitzacions sotasignants convoquem: Vaga el dia 17 de març
Si les negociacions no avancen i no s’aconsegueixin els objectius marcats, les organitzacions sindicals continuarem convocant mobilitzacions.
USTEC·STEs, CCOO, ASPEPC-SPS, FETE-UGT, CGT
>>> www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article3657

dimarts, 2 de març del 2010

Catalunya es converteix en la primera nacionalitat que assumeix el traspàs de la Inspecció de Treball


  • El conseller Joan Saura, i el vicepresident Manuel Chaves han signat avui el traspàs en la reunió de la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat. Saura destaca la importància de l'acord "en un moment de crisi econòmica en que cal actuar sobre el mercat laboral i controlar el compliment de la normativa i els convenis"
  • Saura i Chaves també anuncien l'obertura de 3 noves ponències entre les quals hi ha el servei de regionals de RENFE a Catalunya
El conseller d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, i el ministre de Política Territorial, Manuel Chaves, han signat avui el traspàs de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a la Generalitat. L’acord, signat en el marc de la Comissió Mixta de Transferències, converteix Catalunya en la primera comunitat autònoma que assumeix aquesta competència.  El conseller Saura ha explicat que el traspàs es farà efectiu el proper dilluns 1 de març, té un cost efectiu d' 11,91 MEUR i comportarà el traspàs de 249 llocs de treball més 35 places en procés de selecció, a més de la cessió de 7.400m2 d'oficines. També ha destacat que l'acord, responent a la voluntat dels dos governs i a l'interès dels agents socials, inclou la creació d'un consorci que garantirà l'eficàcia del servei, evitarà duplicitats i facilitarà totes les gestions a través d'una oficina única d'atenció a la ciutadania.
El conseller Saura ha assegurat que "l'acord d'Inspecció de Treball, amb el de Rodalies, són els més importants signats fins ara” i ha recordat la seva transcendència "en un moment de crisi econòmica, quan és difícil fer una política de treball i lluitar contra l'economia submergida sense l'instrument de la inspecció". Saura ha admès la complexitat del traspàs i ha recordat altres transferències importants com el Clínic, permisos inicials de treball per a immigrants o gestió del litoral).
Saura també ha anunciat l'obertura de tres noves ponències: els serveis regionals de Renfe a Catalunya, "una demanda de la societat", la revisió en via administrativa de reclamacions en relació a tributs estatals cedits a la Generalitat i la intervenció i disciplina de les entitats de crèdit a Catalunya. El conseller ha lamentat que el PP s'hagi mostrat contrari al traspàs pel fet que el mateix partit l’hagi recorregut davant el Tribunal Constitucional.
En la seva intervenció, el ministre Chaves ha admès que el traspàs ha estat "complexe" per la pròpia funció i objectius de la Inspecció de Treball i ha recordat que fins ara s'han signat 12 traspassos amb Catalunya, amb Renfe Rodalies i Inspecció com els més importants. Chaves també ha assegurat que la sentència sobre l'EAC no pesa en absolut sobre la voluntat política de tancar acords per al desenvolupament de l'Estatut de Catalunya.
La Comissió Mixta de Transferències també ha acordat avui una ampliació de mitjans econòmics al servei de l'Administració de Justícia, que suposa 8.204.110,70 EUR (1.656.460,42 EUR com a cost efectiu, que s'integraran al finançament anual de la Generalitat, i 6.547.650,28 EUR com a lliurament per una sola vegada per a despeses corrents i inversions). L'acord permetrà finançar 20 nous òrgans judicials.
1.-Les funcions de la Inspecció traspassades a la Generalitat
A partir de l'entrada en vigor de l'acord, la Generalitat exercirà totes les funcions i els serveis en relació als funcionaris (inspectors de treball i subinspectors d'Ocupació i Seguretat Social) que passen a dependre orgànicament de la Generalitat. Així, intervindrà en els processos d'ingrés, selecció, formació, perfeccionament, especialització, provisió de llocs, entre d'altres.
La Generalitat de Catalunya exercirà la competència que li reconeix l'article 170.2 de l'Estatut d'Autonomia sobre el servei de la Inspecció de Treball constituïda pels òrgans, funcionaris/es i mitjans materials que contribueixen al compliment de les normes laborals que són competència de la Generalitat. Per tant, la Generalitat exercirà, entre altres, les següents funcions:
1.Vigilància i exigència del compliment de les normes legals, reglamentàries i el contingut normatiu dels convenis col·lectius en els àmbits de la prevenció de riscos laborals; l'ordenació del treball i les relacions sindicals; l'ocupació i les migracions (col·locació, formació ocupacional, agències de col·locació..)
2.Arbitratge, mediació i conciliació en vagues i conflictes laborals (sota acceptació o petició de les parts)
3.Assistència tècnica: informació, col·laboració i assistència tècnica a empreses, treballadors i altres administracions.
2.-El traspàs de personal i béns
L'acord de la Inspecció de Treball inclou el traspàs de 249 treballadors que dependran orgànicament i funcionalment de la Generalitat, per exercir en l'àmbit de competències de la Generalitat. En concret, es traspassaran un total de 95 llocs de treball d'inspectors de Treball i Seguretat Social, 55 de subinspectors d'Ocupació i Seguretat Social i 99 de funcionaris i personal laboral. 
El traspàs garanteix l'ingrés únic als cossos en igualtat de condicions i la mobilitat geogràfica arreu del territori estatal. Alhora, la Generalitat participarà en la determinació dels aspectes generals sobre accés, proves de selecció i altres aspectes relacionats amb l'ingrés, i exercirà les facultats pròpies respecte del personal que depengui d'ella, com les relatives a formació, perfeccionament, especialització o provisió de places, entre d'altres. El coneixement del català serà valorat com a mèrit en els processos de selecció, i també està previst que les proves selectives siguin descentralitzades. A banda, la Generalitat comunicarà anualment la xifra de places d'inspectors i subinspectors que cal convocar per donar servei a Catalunya. En cas de places vacants, la pròpia Generalitat podrà convocar concurs intern de trasllat per cobrir-les.
Pel que fa a béns, la Generalitat compartirà els locals ocupats per Inspecció de Treball a Barcelona (4.800m2) i se subrogarà en els contractes de lloguer del locals d'Inspecció a Girona, Lleida i Tarragona (2.616m2).
3.-Creació del Consorci de la Inspecció de Treball i Seguretat Social:
L'acord signat avui preveu que abans de l'1 de maig es constituirà el Consorci de la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Catalunya, format per l'Administració General de l'Estat i el Govern de la Generalitat i presidit per la consellera de Treball. El seu objectiu serà garantir la prestació coordinada del servei públic d'Inspecció de Treball, que ara dependrà orgànicament de la Generalitat, i el de la Inspecció de la Seguretat Social, que continua depenent del Govern de l'Estat.
El Consorci vetllarà per la cooperació entre les dues administracions i evitarà duplicitats amb la creació d'un servei comú d'informació i atenció a la ciutadania, presentació i recepció d'escrits, denúncies, peticions o altres documents relacionats amb l'exercici de la inspecció, en el que és una fórmula innovadora per a gestionar serveis d'aquestes característiques. A més, els inspectors de Treball i Seguretat Social i els subinspectors d'Ocupació i Seguretat Social podran actuar en matèries que són competència d'una Administració diferent a la seva dependència orgànica (en els termes que ambdues Administracions acordin). Per tant, si un inspector de depenent orgànicament de l'estat detecta una anomalia en qüestions de Prevenció de Riscos Laborals, per exemple, podrà aixecar acta, i viceversa. La posterior instrucció i resolució de la possible sanció correspondrà a l'administració competent en cada matèria.
El mateix consorci distribuirà i assignarà de forma coordinada les ordres de servei per realitzar actuacions per iniciativa pròpia, arran d'una denúncia, d'una petició d'actuació..etc i podrà acordar plans comuns d'actuació.
Ampliació de mitjans de Justícia
La Comissió Mixta de Transferències també ha acordat avui l'ampliació de mitjans econòmics al servei de l'Administració de Justícia, que suposa 1.656.460,42 EUR com a cost efectiu i 6.547.650,28 EUR com a lliurament per una sola vegada per a despeses corrents i inversions.
L'acord permetrà finançar 20 nous òrgans judicials:
-Jutjats de 1a Instància de Sabadell, Granollers, Mataró i Girona
-Jutjats de 1a Instància i Instrucció d'Arenys, Gavà, Rubí, Sant Boi de Llobregat, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú
-Jutjats Penals de Barcelona (26 i 27), Sabadell i Terrassa
-Jutjat de Vigilància Penitenciària de Barcelona
-Secció 22 de l'Audiència Provincial de Barcelona
-Jutjats de violència sobre les dones a Barcelona, Manresa i El Vendrell
-Jutjat Social de Tarragona
Comissió Mixta de Transferències
La Comissió Mixta de Transferències és l'òrgan encarregat d'elaborar i aprovar els acords de traspàs de serveis i mitjans de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya i d'inventariar els traspassos pendents. La part catalana de la Comissió està integrada per vocals dels diferents grups polítics amb representació al Parlament de Catalunya i representants d'institucions civils del país.
Per part de l'Estat, han assistit a la reunió, entre altres, el secretari d'Estat de Cooperació Territorial; el delegat del Govern a Catalunya; el director general de Desenvolupament Autonòmic; el de Coordinació Financera amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, i un representant del ministeri de Treball.

dilluns, 15 de febrer del 2010

IX Congrés de la CGT de Catalunya, amb l’assistència d’uns 150 delegats i delegades en representació de 39 sindicats dels 41 que podien fer-ho

S’escull un nou Secretariat Permanent i es marquen línies d’actuació per als propers quatre anys

Entre el divendres 5 i el diumenge 7 de febrer, s’ha desenvolupat a la Universitat de Lleida el IX Congrés de la CGT de Catalunya, amb l’assistència d’uns 150 delegats i delegades en representació de 39 sindicats dels 41 que podien fer-ho.
Hi han assistit amb caràcter d’observadors representants de dos sindicats de recent creació, el d’Activitats Diverses de Berga (un sindicat reconstituït) i el Sindicat de la Muntanya PILUM-CGT amb seu a Sort i adherit a la Federació Intercomarcal de Ponent.
En aquest congrés, en el qual es presentava una única candidatura, ha estat escollit Bruno Valtueña (del sindicat del Metall del Baix Llobregat) com a Secretari General de la CGT de Catalunya, càrrec que ja havia ostentat en els dos últims anys després del Congrés Extraordinari de Reus de gener de 2008.
La resta del Secretariat Permanent de la CGT de Catalunya estarà format per:
Secretari d’Organització: Joaquim Garreta (Banca Barcelona)
Secretari d’Acció Sindical: Juan Antonio Sánchez (Metall Garraf)
Secretari d’Acció Social: Ermengol Gassiot (Activitats Diverses Terrassa)
Secretari d’Administració i Finances: José Sorni (Metall Barcelona)
Secretària de Jurídica: Blanca Rivas (Activitats Diverses Lleida)
Secretari de Formació: Francisco Martín (Metall Anoia)
Secretari de Comunicació: Carles García (Ensenyament Barcelona)
Secretari de Salut Laboral: Francisco Pozo (Metall Baix Llobregat)
Secretària de Gènere: Isa Garnika (Sanitat Barcelona)
Com a Coordinador de la revista "Catalunya" ha estat escollit Joan M. Rosich (Activitats Diverses Baix Camp).
En el IX Congrés no s’han pogut adoptar acords específics sobre acció sindical davant la impossibilitat d’arribar a unes propostes consensuades que poguessin ser aprovades per una majoria de l’organització, per la qual cosa es treballarà a partir dels acords adoptats en el XVI Congrés Confederal de la CGT realitzat a Málaga el passat mes de juny i de la resta d’acords adoptats en els diversos congressos de la CGT de Catalunya. Des del Sindicat de Banca de Barcelona s’ha fet una petició en el sentit de que en una pròxima Conferència Sindical s’adoptin nous acords sobre acció sindical.
El que si s’ha aprovat és una resolució criticant les noves mesures antisocials que està preparant el govern i les propostes de reforma de les pensions, en el camí de l’aprovació d’una reforma laboral, reafirmant-nos en la necessitat de convocar una vaga general per a fer front a la crisi capitalista i les polítiques econòmiques del govern i la patronal. Entre les propostes que inclou tenim el repartiment del treball mitjançant la reducció de la jornada laboral a 35 hores i l’eliminació de les hores extres, la creació d’un salari social de 1200 € i la defensa d’uns serveis públics de qualitat per a tothom.
Pel que fa a l’acció social, considerada una aposta de futur que cal potenciar des de l’anarcosindicalisme, s’han acordat les línies d’actuació social per als pròxims anys per la construcció d’una alternativa llibertària al capitalisme, centrades en la lluita contra la precarietat, l’atur i l’exclusió social, en potenciar l’autoorganització de les persones afectades, i en el treball conjunt amb col·lectius i moviments socials afins.
Entre els acords d’acció social destaca la defensa de l’ensenyament públic, la lluita contra els efectes la LEC i el Pla Bolonya, la potenciació de l’autogestió i universalitat dels serveis públics (educació, sanitat, prestacions socials,…), el suport als moviments de defensa de la terra, la solidaritat amb les persones immigrants en defensa dels seus drets, la defensa del dret a una vivenda digna, el suport a la creació d’espais autogestionats, la potenciació d’una banca pública i la defensa d’unes condicions de vida dignes per a les persones d’edat avançada.
En el congrés també s’han aprovat resolucions en solidaritat amb el poble d’Haití i per la llibertat dels presos polítics.
Durant la setmana s’han portat a terme a Lleida unes jornades culturals amb les exposicions "25 anys de CGT" i "La repressió al moviment llibertari", xerrades sobre "Les lluites dels i les treballadores", "Sindicats i món laboral" i "Anarquisme i alliberament nacional" així com la presentació del llibre “25 anys de CGT”.
Resolució del IX Congrés de la CGT de Catalunya
El govern, la patronal i els sindicats majoritaris durant aquesta setmana s’han estat reunint amb l’excusa de trobar solucions per a sortir de la crisi capitalista. Entre els temes tractats destaquen:
• Abaratir les extincions de contracte amb la potenciació del denominat “Contrato de fomento del empleo”, que comporten una compensació per acomiadament de només 33 dies per any treballat.
• Adaptar les reduccions de jornada relacionades amb la conciliació entre la vida laboral i familiar al criteri d’organització del treball de les empreses.
• Intervenció de les inspeccions de treball en les baixes mèdiques que tenen els i les treballadores, incrementant el control de la Seguretat Social en coordinació amb les mútues privades.
• Reforma del Pacte de Toledo ampliant en 5 anys el període de cotització per al càlcul de les pensions i endarrerint l’edat de jubilació en 2 anys.
La CGT de Catalunya refusa rotundament els termes d’un debat on s’hi estan jugant els interessos de la classe treballadora i que apunten a que l’esforç per a sortir de la crisi recaurà una vegada més en els i les treballadores.
A data d’avui, les successives reformes laborals han fracassat en fomentar un treball estable i de qualitat. En els darrers 10 anys l’Estat Espanyol ha tingut sempre un dels nivells d’atur més alts de la Unió Europea, fet que amb la crisi s’ha accentuat. Aquesta realitat mostra com les mesures realitzades fins ara per a potenciar el treball juvenil han estat paraules buides de resultats reals.
Els empresaris en els darrers 10 anys han estat obstaculitzant reiteradament el dret dels i les treballadores a la seva conciliació familiar. S’ha emprat l’absentisme per a culpabilitzar els treballadors que pateixen una baixa posant en qüestió, a més, al personal mèdic. Enfocat així el debat, s’està abordat la salut dels treballadors/es des dels interessos de les empreses i de la patronal i és vergonyós que el govern i els sindicats majoritaris entrin en aquest joc.
A més a més, els darrers dies el govern han obert la porta a que s’introdueixi un sistema mixt privat-públic de pensions, un dels objectius que fa anys ha tingut la patronal amb l’allargament del període necessari de cotització.
La CGT de Catalunya, reunida en el seu IXè Congrés a la ciutat de Lleida, planteja la necessitat de cercar una sortida a la crisi a partir dels interessos dels treballadors i treballadores, i es referma en les següents mesures per a aconseguir-ho:
- Repartiment del treball mitjançant la reducció de la jornada laboral a 35 hores i l’eliminació de les hores extres.
- La creació d’un salari social de 1200 €.
- Defensa d’uns serveis públics de qualitat per a tothom.
Per a tot això, la CGT de Catalunya reitera la crida a que els i les treballadores lluitin per a la defensa dels seus interessos mobilitzant-se i anant cap a una vaga general per a capgirar aquesta dinàmica de claudicació i sotmetiment a que ens estan portant les cúpules pactistes dels sindicats majoritaris i els mal anomenats partits polítics d’esquerres per a satisfer la voracitat insaciable del món empresarial.
Només ens queda un camí, dignitat i lluita.
Lleida, 7 de febrer de 2010
Reportatge fotogràfic a:
www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article3576

L'índex de sinistralitat laboral a Catalunya baixa un 18% el 2009 i l'accidentalitat greu es redueix un 25%

El Departament aplica noves estratègies per continuar la tendència a la reducció de la sinistralitat laboral a Catalunya

  • En els darrers deu anys la sinistralitat laboral s’ha reduït gairebé a la meitat a Catalunya, i de prop del 40% pel que fa als accidents de treball mortal
L’any passat l’índex d’incidència de sinistralitat laboral –nombre d’accidents per cada 100.000 persones afiliades a la Seguretat Social- a Catalunya es va reduir en un 18,2% respecte a 2008.

Aquesta reducció de la sinistralitat ha estat particularment notable pel que fa a l’índex d’incidència dels accidents greus, que ha baixat un 24,8%. En canvi, pel que fa als accidents laborals mortals l’índex d’incidència ha augment, passant de 3,7 a 4,1.

Malgrat que l’any 2008 ja es va assolir el valor mínim pel que fa a l’índex d’incidència de sinistralitat laboral dels deu anys exercicis, enguany la sinistralitat laboral ha mantingut la seva tendència a reduir-se progressivament.
Els índexs d’incidència són la dada més adequada per fer el seguiment de l’evolució de la sinistralitat, perquè eliminen l’efecte distorsionador que produeix en les xifres absolutes els canvis en el volum de la població ocupada que hi ha al llarg dels anys.
EVOLUCIÓ DELS ÍNDEXS D’INCIDÈNCIA* D’ACCIDENTS LLEUS, GREUS I MORTALS REGISTRATS A CATALUNYA. 2000 – 2009
 
 
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
Lleus
8.222
8.149
7.588
6.860
6.163
5.745
5.899
5.674
5.255
4.300
Greus
67
74
71
65,2
64,1
54,1
45,6
45,9
41,6
31,3
Mortals
6,8
6,8
7,8
6,2
5,9
3,9
5,2
3,7
3,7
4,1
 
*Nombre d’accidents per cada 100.000 treballadors afiliats al règim general de la Seguretat Social.
FONT: Departament de Treball

 
EVOLUCIÓ ÍNDEXS SINISTRALITAT 2000 – 2009
Pel que fa a les xifres absolutes d’accidents a Catalunya, l’any passat es van reduir els lleus i particularment els greus, que van passar de 1.161 el 2008 a 817 el 2009, una reducció del 29,6%. En els mortals s’ha passat de 105 a 107.
 
 
EVOLUCIÓ DELS ACCIDENTS LLEUS, GREUS I MORTALS REGISTRATS A CATALUNYA. 2000 - 2009
 
 
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
Lleus
181.755
187.045
181.958
168.293
155.852
151.149
161.586
159.676
146.653
112.143
Greus
1.487
1.700
1.685
1.601
1.620
1.423
1.250
1.292
1.161
817
Mortals
151
155
186
151
149
102
143
105
105
107
Total
183.393
188.900
183.829
170.045
157.621
152.674
162.979
161.073
147.919
113.067
 
FONT: Departament de Treball
 
La sinistralitat per sectors
 
 
En índexs d’incidència, la indústria és el sector on més ha disminuït la sinistralitat durant l’any  2009 (-21,4%), seguida de la construcció (-19%), l’agricultura (-15,6%) i els serveis (-11,6%). 
 
Pel que fa als accidents mortals, els índexs d’incidència s’han reduït a la indústria (d’un 10,4%) i a l’agricultura (-28,1%). En canvi, els índexs de sinistralitat mortal a la construcció han pujat un 19,2%, i un 22,9% als serveis. La sinistralitat laboral mortal al sector de la construcció triplica la dels altres tres sectors econòmics i la xifra de treballadors morts a les obres el 2009 ha estat la mateixa que l’any anterior, de 28, però val a dir que en 15 dels casos les causes de l’accident van ser naturals –infarts o vessaments cerebrals durant la jornada-.
 
D’altra banda, ha estat al sector de la construcció on més ha baixat l’índex d’incidència d’accidents greus, d’un 27,7%, seguida de la indústria (-24,5), l’agricultura (-17,6%) i els serveis (-15,4%).
 
 
El 57% dels accidents mortals durant la jornada són per causes naturals o accidents de trànsit
 
Pel que fa a la tipologia dels accidents mortals, l’any passat 6 de cada 10 accidents laborals mortals van ser per causes naturals –per exemple vessaments cerebrals i infarts- o deguts al trànsit.
 
En xifres absolutes cal dir que els accidents laborals per causes traumàtiques –és a dir, caigudes d’alçada, cops, colgaments, contactes amb corrent elèctric, etcètera- van ser 46 durant el 2009, mentre que hi va haver 14 a causa d’accident de trànsit durant la jornada laboral, així com 47 accidents per causes naturals –és a dir, atacs de cor o vessaments cerebrals durant la jornada-.
 
Val a dir que, aplicant els criteris que utilitza Eurostat per establir els índexs d’Incidència de la sinistralitat laboral mortal, que exclou els accidents per causes naturals en el recompte, en els darrers anys els índexs han anat baixat de 2,49 el 2007 a 2,29 l’any
passat, xifres properes als 2 punts de la Unió Europea dels 15.


La sinistralitat laboral s’ha reduït gairebé a la meitat en 10 anys

L’evolució de la sinistralitat laboral a Catalunya els darrers 10 anys, on els índexs de sinistraliat laboral han baixat un -47,7% mostra que el Primer Pla de Govern de Prevenció de Riscos Laborals 2005-2008 i les accions dutes a terme pels agents socials i econòmics han donat els seus fruits en termes de reducció dels accidents a la feina. En el cas dels accidents laborals mortals la reducció dels índexs de sinistralitat a Catalunya en la dècada ha estat del 39,7%.

Ara bé, la voluntat del Departament és seguir rebaixant aquestes xifres el màxim possible, i per això el 2009 s’ha aprovat l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral 2009-2012, continuadora d’aquell Pla de Govern i que incorpora noves mesures per seguir millorant la seguretat i salut en el treball a les empreses catalanes.
En el cas específic de la sinistralitat laboral mortal, les xifres dels darrers tres exercicis mostren una estabilització del nombre d’accidents, situats ja molt a prop de la mitjana de la Unió Europea dels 15.
L’evolució d’aquests anys mostra que cada vegada més les empreses catalanes han pres consciència de la importància de la prevenció no només per evitar les conseqüències dels accidents en les persones treballadores, que poden perdre la salut o la vida, sinó perquè millora la productivitat i la competitivitat de les empreses.
Malgrat tot, cal seguir treballant per consolidar aquesta tendència i és important recordar que les dificultats econòmiques no poden ser una excusa per reduir l’esforç en prevenció de riscos laborals, que no és una despesa sinó una inversió.


Els tècnics del Departament fan el 2009 més de 23.000 actuacions de control i assessorament sobre prevenció a les empreses
Durant l’any 2009 els 123 tècnics de seguretat i salut del Departament de Treball –71 dels quals estan habilitats per dur a terme tasques inspectores- han portat a terme 23.741actuacions d’assessorament i control en matèria de prevenció de riscos laborals a les empreses catalanes.
En el curs d’aquestes actuacions han formulat un total de 33.843 requeriments, que en prop del 90% dels casos -30.273- s’han acomplert per part de les empreses. Els tècnics habilitats han traslladat a la Inspecció de Treball un total de 439 propostes d’acta
d’infracció a empreses per incomplir la normativa de prevenció de riscos laborals.

A les actuacions dutes a terme pels tècnics i tècniques del Departament cal afegir les que fa la Inspecció de Treball en casos d’accidents greus i mortals, així com les campanyes específiques sobre sectors i empreses d’elevada sinistralitat.

D’altra banda, tant els tècnics com la Inspecció de Treball realitzen actuacions per controlar aquelles empreses que tenen uns índexs de sinistralitat especialment elevats o les que se centren en sectors amb major nombre d’accidents de treball, com per exemple la construcció.


Visites a més de 2.000 empreses amb risc de patir accidents amb lesions severes

El passat mes de novembre el Departament va posar en marxa un Programa per controlar un total de 2.131 empreses amb especial risc que els seus treballadors i treballadores pateixin lesions severes. La novetat d’aquest programa és que s’adreça no a les empreses on hi ha hagut els accidents –que ja es visiten en el marc d’altres programes d’actuació-, sinó a aquelles que per les seves característiques –sector d’activitat, dimensió de plantilla, etcètera- tenen més possibilitats de poden registrar accidents laborals amb lesios d’especial severitat.
L’objectiu és que, alhora que se sotmet a controls a les empreses que tenen accidents greus i mortals a través d’altres programes, reforçar, mitjançant l’assessorament dels tècnics dels Centres de Seguretat i Salut Laboral del Departament, la prevenció en aquelles empreses amb més possibilitats de tenir accidents d’aquestes característiques.

Cada empresa es visitarà dos cops, una primera vegada per a que el tècnic o tècnica comprovi les condicions de seguretat i salut al centre de treball, i una segona per verificar que s’han dut a terme les millores necessàries en matèria de prevenció proposades pel tècnic durant el transcurs de la seva primera visita.

Publicat el nom d’11 empreses sancionades per infraccions molt greus

Una altra mesura implantada a finals del 2009 i que s’afegeix a les actuacions de vigilància i control que es porten a terme mitjançant la Inspecció de Treball i els tècnics habilitats en seguretat i salut laboral ha estat la publicació del nom de les empreses que han tingut sancions per infraccions molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.
El nom de les empreses es publica tant a la web del Departament de Treball com al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. A hores d’ara ja s’ha publicat el nom de 11empreses infractores.
 

dimecres, 10 de febrer del 2010

ONG catalanes rebutgen la militarització de l’ajuda a Haití

 ONG catalanes rebutgen la militarització de l’ajuda a Haití
La Fundació per la Pau, conjuntament amb altres ONG, han fet públic un manifest

Una trentena d’ONG han emès un manifest conjunt on denuncien el desplegament militar que hi ha hagut a Haití per distribuir l’ajuda, una tasca que han de dur a terme els cossos civils. El text també reclama que l’ajuda per la reconstrucció del país caribeny sigui de qualitat, deslligada d’interessos comercials i sense deute extern.

Nota de premsa - 29 de gener de 2010
ONG catalanes rebutgen la militarització de l'ajuda que s'està donant a Haití i exigeixen que l'ajuda a la reconstrucció del país sigui de qualitat, deslligada d'interessos comercials i sense deute extern

Davant la tragèdia que està patint el poble d’Haití, milers de persones, entitats socials i institucions arreu del món s’han mobilitzat ràpidament per a fer l’ajuda d’emergència i reconstrucció del país possible. Entre elles, les organitzacions no governamentals i moviments socials a Catalunya han respòs a la gravetat de la situació, cadascuna des de les seves capacitats i sector d’actuació, amb la immediatesa que els ha estat possible i intentant que aquesta resposta fos coordinada i adaptada a les necessitats i demandes de la població.

Les entitats sotasignants volem expressar un cop més la nostra solidaritat i suport amb el poble d’Haití. Però també ens veiem en la obligació d’expressar la nostra profunda preocupació per algunes qüestions relacionades amb com s’està desplegant l’ajuda d’emergència i com es poden desenvolupar les tasques de reconstrucció.

En aquest sentit, i en primer lloc, volem expressar el nostre rebuig a la militarització de l’ajuda que s’està donant a Haití, per part tant de l’exèrcit d’Estats Units (amb 16.000 militars desplegats o per desplegar a la zona), com de la Unió Europea (6.000 efectius) i d’altres cossos militars (NNUU ha anunciat que 3.500 cascos blaus se sumaran als 9.000 que ja formen part de la Missió per l’Estabilització d’Haití, la MINUSTAH; als que s’han d’afegir altres contingents com els 2.000 soldats de Canadà, o els prop de 2.000 de Brasil). Aquesta presència militar a Haití s’ha desplegat de forma descoordinada, amb decisions unilaterals dels diferents països, i sense una missió definida o clara. I el que és més greu, sense que el poble o les institucions haitianes ho hagin sol·licitat. El paper de lideratge i control de zones estratègiques que s’ha autoatorgat l’exèrcit d’Estats Units no només és del tot il·legítim, sinó que està entorpint greument les tasques d’ajuda de les ONG, posant en perill la vida dels milions d’afectats pel terratrèmol. També cal valorar el tipus i forma de lliurar l’ajuda d’emergència, vetllant especialment per la dignitat de les persones, donant especial atenció a dones, nens i nenes, especialment vulnerables i discriminats en moltes de les formes de lliurament escollides.

Ens volem sumar a les veus que s’aixequen a Haití i entre la societat civil internacional per demanar una resposta no militaritzada, formada per cossos civils i que compti amb l’enorme potencial humà i de societat civil organitzada amb que compta Haití.

Pel que fa a l’ajuda d’emergència i reconstrucció, volem insistir en la importància que els recursos que s’ofereixin per part dels donants siguin deslligats d’interessos comercials d’aquests. Aquests recursos han de ser donacions, no préstecs, de forma que no generin nou endeutament. El govern espanyol hauria de renunciar a l’ús d’instruments com els crèdits FAD, fons reemborsables i lligats a la compra de béns i serveis espanyols, utilitzat anteriorment en emergències similars com les de d’Huracà Mitch a Centre-amèrica o el Tsunami al Sud-est asiàtic.

A més de no generar nou deute, governs i institucions financeres internacionals haurien de cancel·lar de forma immediata i incondicional el deute extern il·llegítim d’Haití. Haití, tot i haver rebut una important promesa de reducció de deute al juny de 2009, té encara un deute pendent de 891 milions de dòlars, principalment amb institucions com el FMI, el Banc Interamericà de Desenvolupament o el Banc Mundial, i països com Taiwan o Veneçuela. Governs com el francès o l’italià, ja han anunciat cancel·lacions de deute, i el Club de París (agrupació de països creditors de l’OCDE) ha instat a tots els seus membres a procedir de la mateixa manera. El Govern espanyol és creditor d’un deute de 28.57 milions d’euros (31/12/2008) d’Haití, i tot i les demandes de la societat civil, encara no ha anunciat cap acció per a procedir amb la seva immediata i incondicional cancel·lació.

Aquesta cancel·lació hauria de ser el primer pas per un reconeixement i restitució dels deutes històrics, ecològics i socials que els països del Nord tenim amb Haití. La llarga història de colonialisme i ocupacions que ha patit Haití, començant per la colonització espanyola i francesa, i seguint per la ocupació i intervencionisme nord-americans, així com les injustes relacions econòmiques i comercials amb el país i l’explotació dels seus recursos naturals i dels seus treballadors per part d’empreses transnacionals, han esdevingut en un important deute històric, ecològic i social que els països del Nord haurien de reconèixer i restituir al poble d’Haití.

És important que s’actuï de forma contundent, no només en el moment de l’emergència, sinó per a posar els fonaments per a que el poble d’Haití pugui reconstruir el seu país, des de l’exercici de la seva legítima sobirania. És doncs el moment també per revisar les polítiques econòmiques i acords comercials imposats a Haití al llarg de les darreres dècades, i els impactes que aquestes han tingut en l’empobriment i la crisi alimentària que ha patit Haití, amb especial incidència a les dones. Per a garantir un futur per al poble haitià, lliure de l’explotació i la dominació que ha patit fins ara, caldrà no només recursos i ajuda humanitària, sinó una reversió profunda de les relacions comercials, financeres i polítiques amb el país.

Catalunya, 26 de gener de 2010

ENTITATS SIGNANTS

1.ACSUR-Las Segovias
2.ALBA SUD
3.AlterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenas
4.Associació Araguaia amb el bisbe Casaldàliga
5.Associació Catalana Enginyeria sense Fronteres
6.Asociación de Uruguayos en Catalunya
7.Col·lectiu d'Estudis sobre Cooperació i Desenvolupament
8.Col·lectiu RETS: Respostes a les Empreses Transnacionals
9.Cooperacció
10.Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines
11.Dones per Dones
12.Ecologia Política
13.EdPAC - Educació per a l'Acció Crítica
14.Educació Sense Fronteras
15.Entrepobles
16.Federació Catalana d’ONG pel Desenvolupament
17.Fundació Babel Punt de Trobada
18.Fundació per la Pau
19.Icaria Editorial
20.Imatges per a la Solidaritat
21.Inshuti
22.Jovesolides Catalunya.
23.Justícia i Pau
24.Lliga dels Drets dels Pobles
25.Medicus Mundi – Catalunya
26.Nova - Centre per la Innovació Social
27.Observatori de Drets Humans - DESC
28.Observatori del Deute en la Globalització
29.Pro-Educart
30.SETEM – Catalunya
31.Solidaritat i Comunicació (SICOM)
32.Solidaritat Sense Mons
33.Som-hi Voluntaris
34.UNIPAU - Universitat Internacional per la Pau de Sant Cugat del Vallès
35.Veterinaris sense Fronteres

FONT: FUNDACIÓ PER LA PAU 

dijous, 4 de febrer del 2010

Videos de la festa de "La Corrid" 2010, a Puig-reig

Feu un tast de la festa observant els vídeos del 2010:

























































dimarts, 2 de febrer del 2010

Es clausura el Fòrum Social Català (declaració final)

Crida a organitzar una àmplia mobilització contra l’Europa del Capital, la Crisi i la Guerra, al llarg d’aquest semestre durant la presidència espanyola de la UE



Durant les dues jornades del FSCat 2010 que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona el dissabte i diumenge, 30 i 31 de gener, van assistir-hi més de 3000 persones. Durant els dos dies es van organitzar més de 100 seminaris i tallers, exposicions i altres activitats culturals amb un clar sentiu reivindicatiu amb l’objectiu de plantejar alternatives a l’actual crisi del sistema capitalista amb les seves múltiples vessants.
El FSCat 2010 es va clausurar el diumenge al migdia amb un dinar popular al claustre de la Universitat. Abans va tenir lloc una concorreguda Assemblea de Moviments Socials, o­n els moviments i col·lectius de Catalunya van exposar les seves reivindicacions i les accions que es portaran a terme durant aquest any. A l’Assemblea, van ser moltes les crides per la unitat del les accions dels diferents col·lectius i per fer un front comú davant les polítiques de la Unió Europea, que durant aquest semestre presideix l’estat espanyol.
L’Assemblea es va concloure amb la lectura d’una declaració unitària que recull les principals denúncies i reivindicacions dels col·lectius que van participar i organitzar el FSCat 2010. A la declaració es fa també una crida per participar en la propera Assemblea que tindrà lloc el 13 de febrer a les 10 hores, a l’Ateneu la Torna (carrer Sant Pere Màrtir, 37, Barcelona).
En la declaració final es feia una crida a organitzar una àmplia mobilització contra l’Europa del Capital, la Crisi i la Guerra, al llarg d’aquest semestre durant la presidència espanyola de la UE: Cridem a organitzar una important mobilització els dies 4, 5, 6 i 7 de juny, durant la cimera de caps d’estat de la UE i dels països del Mediterrani, que tindrà lloc a Barcelona. També cridem a preparar les mobilitzacions de l’1 de Maig contra l’Europa del Capital, i a donar suport actiu a les convocatòries del 8 de Març, Dia de les dones. També convidem a participar en les mobilitzacions que es faran a Madrid els dies 17 i 18 de maig, amb motiu de la cimera de caps d’estat UE-Amèrica Llatina.
Contra la seva crisi, les nostres solucions. Combatem la crisi canviant el sistema!
>>> En document adjunt Declaració de l’Assemblea de Moviments Socials de Catalunya (FSCat 2010) i properes accions dels moviments socials de Catalunya:
http://www.cgtcatalunya.cat/IMG/pdf_17990_0_Declaracio_AMS_ProperesAc.pdf

FONT: CGT CATALUNYA

diumenge, 31 de gener del 2010

Presentació nova novel.la d´Hèctor Lòpez Bofill el 4 de febrer a Bcn

Des de l'editoral A Contra Vent hem rebut el següent missatge que pot ser del vostre interès:

Benvolguts,

El proper dijous dia 4, a les 8 del vespre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, es presenta l´última novel.la d´Hèctor Bofill, Dafne abans de l´alba, "la novel.la que tot independentista hauria de llegir" (Sebastià Alzamora).Benvolguts,

El proper dijous dia 4, a les 8 del vespre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, es presenta l´última novel.la d´Hèctor Bofill, Dafne abans de l´alba, "la novel.la que tot independentista hauria de llegir" (Sebastià Alzamora).

Ens agradaria molt que ens hi acompanyéssiu. Us adjuntem invitació.

Trobareu més informació del llibre a la pàgina web d´Acontravent.

Ben atentament,

Quim Torra

www.acontravent.cat


Ens agradaria molt que ens hi acompanyéssiu. Us adjuntem invitació.

Trobareu més informació del llibre a la pàgina web d´Acontravent.

Ben atentament,

Quim Torra

www.acontravent.cat

divendres, 15 de gener del 2010

Arrenca la cuina de la caça al Berguedà


L'orografia i la diversitat de paisatges del Berguedà fan que hi hagi un bon nombre d'espècies que tradicionalment s'han caçat i utilitzat per crear plats elaborats i suculents. Quan mirem la cuina de les àvies, trobem receptes de caça que avui es continuen elaborant amb llebre, perdiu, cèrvol, isard o senglar.
El proper diumenge 17 de Gener, es celebra el 29è Rebost de Montmajor; De 9:00h a 12:00h del matí, es farà un esmorzar amb botifarra i cansalada, i es farà la II Degustació de porc senglar guisat per Hostaleria I Turisme del Berguedà. A les 12:00h  es farà el sorteig del 29è Rebost de Montmajor, la entrega de la panera del rebost i el sorteig d'un minirebost (Es vendran números tot el matí) .
La festa del Rebost de Montjamor és el tret de sortida de la campanya de la caça; restaurants del Berguedà oferiran plats de caça a les seves cartes.
Que vagi de gust !




tel. 938222495 / fax. 931145813
Passatge Arquitecte Porta, nº2 Bis
08600 – Berga (Barcelona)

divendres, 25 de desembre del 2009

dimarts, 22 de desembre del 2009

Toca el 3er premi de la loteria de Nadal a Puig-reig

Diferents imatges al matí, pocs moments després de saber-se que s´havien repartit a l´administració de Puig-reig, 50 milions d´euros, venuts pel Club Dards la Xarxa, el Bar de Cal Vidal, les escoles de Casserres ,entre d´altres , en participacions majoritàriament:















Toca el 3er premi de la loteria de Nadal a Puig-reig

Diferents imatges al matí, pocs moments després de saber-se que s´havien repartit a l´administració de Puig-reig, 50 milions d´euros, venuts pel Club Dards la Xarxa, el Bar de Cal Vidal, les escoles de Casserres ,entre d´altres , en participacions majoritàriament:















dijous, 10 de desembre del 2009

Què s´opina sobre consultes sobre la independència a Madrid?

Des de Madrid, opinions diverses sobre les consultes per la independència:













El diputat Josu Erkoreka:


El diputat Joan Tardà:




Opina Gaspar Llamazares:

dilluns, 21 de setembre del 2009

ERC Puig-reig presenta moció per donar suport a Consulta per la independència a Puig-reig

  ERC Puig-reig presenta moció per donar suport a Consulta per la independència a Puig-reig

Esquerra Republicana, entra aquest dilluns al registre moció, per posar-se a votació del Ple ordinari del proper dijous 24 de setembre, per donar suport a les consultes populars municipals municipals, i alhora dóna suport a l´impuls de les entitats locals a consulta per posar-se a votació la independència del país, en línia a l´exitosa consulta d´Arenys de Munt, també tingui lloc al municipi de Puig-reig, des de la societat civil.

Esperem, tenint en compte la correlació de forces catalanistes del municipi que hi hagi un ampli suport a la moció de totes les forces polítiques al consistori(IndP-EPM,CIU,ERC,PSC) que alhora tenen representació a entitat municipal transversal DECIDIM.CAT, impulsora de consultes populars com la d´arenys de Munt.
És una moció proposada des de la voluntat de consens, que neix de la voluntat de molts veïns i veïnes del municipi que volen poder fer ús d´un lliure exercici de la llibertat d´expressió, en respecte de l´autonomia local, en suport del clam de la societat civil local(exemple n´és de l´impuls del grup al Facebook de vora 300 persones a causa "Volem REFERÈNDUM AUTODETERMINACIÓ a PUIG-REIG" (http://www.facebook.com/group.php?gid=131210911579), on diverses persones,entitats i col.lectius locals hi donen suport), i que és un acte de justícia universal respectar el dret a la lliure determinació dels pobles, reconeguda per la declaració dels Drets Humans i que emplacem a persones i entitats del municipi i d´arreu que hi donin suport, per què un dia no gaire llunyà poguem exercir el dret a l´autodeterminació, a nivell de país i que ens doni pas a la independència.
La moció que s´entra a registre per posar-se a votació el proper dijous en Ple ordinari a les 21h., per coneixement general es detalla a continuació:

MOCIÓ DE SUPORT A LES CONSULTES POPULARS MUNICIPALS PER LA INDEPENDÈNCIA

El passat dia 13 de setembre els ciutadans d'Arenys de Munt (Maresme) van poder participar en una consulta popular per la independència, fet que es produïa per primera vegada en un municipi dels Països Catalans.

Aquesta consulta, fet habitual en alguns estats però no a l'espanyol, es va convertir en una cursa d'obstacles imposats per l'Estat espanyol, a través de les seves institucions, d'una banda prohibint la col·laboració del govern municipal amb l'entitat convocant, i d'altra banda amb l'autorització d'una manifestació falangista.

Malgrat tot això, la consulta es va celebrar en un clima festiu i sense cap tipus d'incidència, demostrant així el grau de maduresa de la societat catalana i fent bons els postulats que alguns defensem que la ciutadania de Catalunya té assumit el dret a decidir i que el seu exercici no ha de comportar cap tipus de conflictivitat social, malgrat el que pregonen els partits estatalistes.

Vista doncs que aquesta experiència ha estat reeixida bàsicament per dos factors molt importants, primer, la implicació de les entitats cíviques i socials i segon, la complicitat i la unitat de la majoria de les forces polítiques presents al consistori arenyenc, pensem que cal continuar aquest procés de consultes populars en altres municipis catalans.

Malgrat que els governs locals no podem convocar consultes populars sobre matèries que sobrepassin l'àmbit de les competències municipals, és evident que no podem restar sense actuar davant de temes que són d'interès general per a la població, igualment com hem fet els ajuntaments durant molts anys en moltes matèries que no eren de competència municipal.

Entenem també que mentre el Parlament està tramitant la Llei de consultes populars per via del referèndum el mecanisme de les consultes populars convocades per entitats cíviques i socials amb el suport dels ajuntaments és el camí a seguir.

Atès tot l'exposat anteriorment, el ple de l'Ajuntament de Puig-reig, acorda el següent:

Primer.- Felicitar a la gent i als representants municipals d'Arenys de Munt per la demostració de civisme i democràcia participativa que han dut a terme, convertint una consulta popular en una festa i demostrant que exercir el dret a decidir és possible.

Segon.- Donar suport, quan es donin les condicions necessàries i hi hagi suficient consens social i polític dels partits amb representació a l'ajuntament, a les iniciatives que sorgeixin des de les entitats cíviques locals per a la celebració de consultes populars per la independència.

Tercer.- Instar a l'associació de càrrecs electes Decidim.cat establir una estratègia conjunta i coordinada, juntament amb entitats de la societat civil, que permeti una acció o accions simultànies a diferents municipis dels Països Catalans.

Quart.- Fer arribar aquest acord al president del Parlament de Catalunya, al de les Illes Balears i del País Valencià, a l'ajuntament d'Arenys de Munt, als portaveus dels diferents grups amb representació a la cambra i a l'entitat Decidim.cat.


21 de setembre del 2009 Puig-reig


FONT: ERC PUIG-REIG

        

dijous, 3 de setembre del 2009

Arenys de mar: primera consulta per l´AUTODETERMINACIÓ

El proper 13 de setembre tindrà lloc la primera consulta sobre l´AUTODETERMINACIÓ al municipi d´Arenys de Munt.
A Facebook , hi ha el grup Volem REFERÈNDUM AUTODETERMINACIÓ a TOTS els municipis del país, que clicant t´hi pots adherir-t´hi ifer estensiva la voluntat de que al teu municipi d´arreu dels Països Catalans, es faci possible.

Hi ha comissió organitzadora i es fa de forma escrupulosa i estrictament democràtica. Ja haurà observadors de 70 municipis per exportar-la al seu respectiu municipi, havent notari , que donarà fe del procés amb totes les garanties, amb interventors, com en qualsevol elecció normalitzada.
Us deixo un vídeo que ha promogut la Comissió per promoure-la arreu del país:



dilluns, 17 d’agost del 2009

Històries de la Guita Grossa, per Jordi Royo

En el marc ce trobada anyal de membres de la comparsa de la Guita Grossa de la Patum de Berga(Berguedà), es fa retrospectiva pedagògica de la festa, i enguany, de la mà de Jordi Royo, dedicat a la Guita Grossa:







dilluns, 13 de juliol del 2009

EI demana a ERC que rebutgi el model i convoqui referèndum intern

Elisenda Paluzie, Uriel Bertran i Hèctor López-Bofill

EI demana a ERC que rebutgi el model i convoqui referèndum intern

El diputat d'ERC al Parlament i líder del corrent crític Esquerra Independentista (EI), Uriel Bertran, ha demanat avui a la direcció del partit que rebutgi aquest diumenge a la reunió de la seva Executiva el model de finançament que ofereix el Govern espanyol per insuficient, i que convoqui un referèndum intern per consultar la militància el dissabte 18 de juliol.
"Estem assistint a l'enèsim engany del Govern Zapatero al poble de Catalunya", ha advertit Bertran en declaracions a Europa Press, i ha recordat que EI ja va entregar 1.014 firmes, més del 10% de la

militància, per poder convocar un referèndum intern. La corrent presentarà avui mateix una pregunta perquè l'Executiva de demà atengui la seva petició per al pròxim cap de setmana.

EI ha considerat avui que les xifres que l'Estat ofereix per al primer i segon any d'aplicació són del tot inacceptables, però a més ha remarcat que les dels anys posteriors no són fiables, perquè dependran de la disponibilitat pressupostària i del Govern de torn. Així ho ha explicat Elisenda Paluzie, acompanyant a Bertran i a Hèctor López Bofill.

Bertran ha indicat que ERC no pot utilitzar de barem per acceptar l'acord una xifra per al tercer o quart any, sinó que ha de ser la del primer o segon, quantitats que ara són absolutament insuficients, i a les quals sumen les anomenades 'caixes b', que EI rebutja per no estar incloses en el model.

Ha assenyalat que EI no dóna per fet que la direcció republicana vagi a acceptar l'última proposta del Govern espanyol, però sí que veu possibilitats després d'haver escoltat les declaracions del secretari general republicà, Joan Ridao.

"És fonamental que llancem un missatge clar a l'opinió pública, perquè ja s'està consolidant que tot això és una farsa i un teatre", ha assenyalat el diputat, que ha recordat que ERC és un partit independentista que aposta pel concert, i s'ha preguntat quina credibilitat tindria per a reclamar-lo si ara accepta aquest model.
Per aquesta raó, ha defensat que ERC abandoni el Govern si els socialistes catalans imposen el vistiplau a un acord que "condemna els catalans a molts més anys d'espoliació fiscal, una condemna que ERC no pot avalar".
"Que ho facin els autonomistes, que ho facin els unionistes, però no ho poden fer els independentistes", ha continuat el diputat, que ha dit preferir una ERC que faci oposició al PSC, un partit que "ha preferit ser lleial a Espanya i al PSOE i deslleial a Catalunya" en apostar per un model inassumible.

EI també rebutja les anomenades 'caixes b', i les defineix com a "mecanismes de maquillatge i martingales totalment inacceptables", ha dit Paluzie, que ha indicat que aquests fons no estan fixats per la llei i depenen de les decisions del Govern espanyol. També ha criticat la trampa que suposa, ha dit, incloure els ingressos derivats de la pujada.

Paluzie ha censurat que l'aplicació del model es dilati fins als quatre anys, i ha subratllat que els 3.800 milions que reclamava la Cambra de Comerç de Barcelona no seran els mateixos milions el 2012.
També ha subratllat que la proposta del Govern no inclou diversos principis que sí es recullen a l'Estatut, com el d'ordinalitat d'anivellament parcial i el fet que la població es ponderi per la immigració

FONT: ESQUERRA INDEPENDENTISTA (EI)

diumenge, 12 de juliol del 2009

Claxonada a peatge per la commemoració de 40 anys de peatges a Catalunya

Davant de peatge vora d´Arenys de Mar, passat Llavaneres, va tenir monumental claxonada general davant el sometiment a l´esclavatge de concessions eternes de peatges per part dels usuaris, després de 40 anys a Catalunya:

dilluns, 6 de juliol del 2009

Puigcercós tria

EDITORIAL ESQUERRA INDEPENDENTISTA(EI)

Un any després del Congrés d’Esquerra el President, Joan Puigcercós, té davant seu diverses cruïlles que l’obliguen a triar camins a seguir en diferents àmbits. Com a màxim responsable d’Esquerra Republicana de la tria que faci en depèn no només el seu futur polític, sinó sobretot el futur del nostre Partit.

A nivell de País la situació està cada cop més enrocada pel que fa a la anomenada “Carpeta

Catalana”. Un finançament que no es tanca, sumant incompliments per part del Govern Espanyol, i una sentència del Tribunal Constitucional que amenaça la integritat d’un ja retalladíssim Estatut de Catalunya.
Davant d’aquest panorama Puigcercós haurà de triar quan les xifres i la sentència apareguin. Pot denunciar la burla que representa per Catalunya tot aquest teatre rebutjant l’acord de finançament i l’autoritat del TC sobre les decisions preses pel poble de Catalunya.
Però també pot donar per bones ambdues coses i vendre fum a la militància i als conciutadans per no trencar amb el ”Status Quo” actual tant de Govern com de País.

A nivell intern la tria ja a estat feta.
Joan Puigcercós Podria haver optat per escoltar els plantejaments polítics i estratègics que Esquerra Independentista ha anat explicant, plasmats en el document polític aprovat el dia 20 de juny en Assemblea: Torna l’Independentisme, Torna Esquerra Republicana.
En canvi ha triat tancar un acord amb el sector Carod que li garanteix ser el candidat del Partit per encapçalar les llistes al Parlament de Catalunya. En canvi es fa lloc a l’executiva a gent d’aquest sector i s’abraça la seva filosofia de “la pluja fina” i del “Govern, Govern”.

Si agafem com a punt de partida aquesta primera tria, des de Esquerra Independentista no som massa optimistes respecte la segona. Tot i que esperem no tenir raó creiem que el nostre President Joan Puigcercós ja ha triat… i s’ha equivocat.

Esquerra Independentista